کاشت مو FIT چیست؟

رشد مو توسط ذرات ریز در بدن به نام فولیکول انجام می شود. فولیکول ها در واقع بالای ریشه مو و زیر قسمت بیرونی مو قرار دارند و وظیفه اصلی آنها رساندن مواد لازم برای رشد به قسمت بیرونی مو است.


روش‌های زیادی برای رشد مو در دنیا وجود دارد که مستقیماً از طریق رگ‌ها رشد می‌کند، با این حال، موی FIT یکی از روش‌هایی است که آنزیم نقش اصلی را ایفا می‌کند.


همانطور که می دانید ریزش مو در کنار یا پشت سر بسیار کمتر از قسمت بالای سر است. بنابراین فولیکول های واقع در زیر موهای پشت و کناره های سر سالم هستند. همچنین استفاده از فولیکول های پشت گردن درد کمتری برای بیمار دارد و استفاده از آن برای کاشت مو راحت تر است. ایده اصلی کاشت مو FIT رشد مو از طریق کاشت فولیکول های موی تکراری است.


 در این روش فولیکول های مو از پشت سر برداشته می شود، اما بر خلاف روش های مشابه کاشت مو، فولیکول مستقیماً روی سر کاشته نمی شود.


در واقع با این روش فولیکول ها جدا می شوند تا شرایط محیطی مناسب برای رشد در آزمایشگاه ایجاد شود. سپس این فولیکول های بالغ که می توانند مو تشکیل دهند، روی پوست سر قرار می گیرند. این فولیکول ها که در محیط آزمایشگاهی آماده رشد هستند، با رسوب بر روی پوست سر و پرپشت شدن موها، روند رشد را آغاز می کنند.


در سال های گذشته استفاده از این روش برای کاشت مو به دلیل مراحل حساس رشد مو در خارج از پوست سر و همچنین ورزش چندان موثر نبود، اما امروزه این روش به شدت در آرایشگاه های سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.


کاشت مو FIT


ویژگی های کاشت مو به روش FIT


هر روش رشد مو ویژگی خاصی دارد که باعث محبوبیت آن می شود. با این حال، اگر چیزی در مورد ویژگی های این روش کاشت مو مدرن بدانید، متوجه خواهید شد که چرا این روش می تواند بهترین روش کاشت مو در آینده باشد.


همانطور که گفتیم در این روش اصلاح فولیکول های مو در خارج از بدن و در نواحی مهم صورت می گیرد. این پیشرفت ها در آزمایشگاه به متخصصان این امکان را داده است که بسیاری از خواص مو را دستکاری کنند.


 این موضوع فرآیند کاشت مو را بسیار آسان می کند چرا که نیاز بسیاری از افراد علاقه مند به کاشت مو از این طریق برطرف می شود.


به عنوان مثال، افرادی که موهایی با قطر کم دارند معمولاً در استفاده از روش های کاشت مو با مشکلاتی مواجه می شوند. شکنندگی مو باعث می شود رشد مجدد آنها روی سر دشوار باشد.


در برخی موارد این رشد به صفر می رسد و در برخی موارد کاشت مو بسیار مشکل است و نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی دارد. استفاده از روش کاشت مو FIT این مشکلات را حل می کند.


به این ترتیب می توان از عرض مو به طور کامل استفاده کرد زیرا شرایط محیطی آزمایشگاه در سرعت رشد تأثیر دارد. بسیاری دیگر از محصولات مو نیز می توانند استفاده شوند. به عنوان مثال، به این ترتیب حجم موهای اعمال شده را افزایش داد. با این روش می توانید نوع و فر مو را نیز تغییر دهید.


یکی دیگر از ویژگی های جالب کاشت مو FIT ایجاد بانکی برای موهای شماست. این بانک در واقع حاوی اطلاعاتی در مورد فولیکول های موی شماست. این بانک پس از انجام مراحل اولیه کاشت مو در آزمایشگاه نگهداری می شود. این چندین مزیت دارد.


 اولین مزیت این است که اگر کاشت مو به خوبی انجام نشود، می توان آن را بدون تکرار فرآیند برداشت فولیکول، تکثیر کرد. همچنین اگر در سال های آینده در سایر قسمت های سر خود دچار ریزش مو شدید، می توانید در آینده از این بانک به خوبی استفاده کنید. البته هر تغییری که در آینده بخواهید در فسیل ها و خواص آنها برای بهتر شدن آنها ایجاد کنید، از طریق این بانک قابل انجام است.


همچنین با استفاده از این بانک می توانید امکان رشد مو در سایر نقاط بدن خود را نیز فراهم کنید. به عنوان مثال، همین فرآیند را می توان برای موهای ریش یا سایر اعضای بدن استفاده کرد.


 وجود این بانک مو در آزمایشگاه امکان رشد مو در خارج از بدن را به صورت نامحدود می دهد.


منبع : https://novinirana.com/fa/fit-hair-transplantation/

منبع خبر :