فرآیند درمان ایمپلنت دندان و عمل آن

تمام برنامه‌های درمانی دندانپزشکی متناسب با نیازهای هر بیمار طراحی می‌شود، مراحل خاصی که هر بیمار درباره ایمپلنت دندان خواهد کرد عبارتند از: مشاوره، عمل جراحی، بهبود و اتصالات تاج.


این چهار مرحله کلیدی نقشه راه مهم برای لبخند رویایی شما هستند و بر مدت زمانی که درمان ایمپلنت دندان شما طول می کشد تأثیر می‌گذارد.


اگرچه ایمپلنت‌های دندانی گزینه‌ای بسیار رایج برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستند که نتایج عالی و طولانی‌مدت ارائه می‌دهند، درمان می‌تواند بین ۳ تا ۱۵ ماه طول بکشد که تمام مراحل ذکر شده در بالا را ممکن می‌سازد.


عمل جراحی کاشت ایمپلنت


اگر پس از مشاوره اولیه تصمیم به ادامه درمان گرفتید، مرحله بعدی انجام عمل جراحی دندان است. مراحل مختلفی در بخش جراحی وجود دارد که می‌تواند بر مدت زمان درمان ایمپلنت دندان تأثیر بگذارد. ابتدا باید دندان آسیب دیده برداشته شود. در طول مشاوره قبل از جراحی، دندانپزشک کل استخوان فک شما را با دقت به محلی که ایمپلنت در آن قرار می‌گیرد، ارزیابی می‌کند. در برخی موارد، ممکن است برای تقویت این قسمت فک نیاز به پیوند استخوان باشد.


هنگامی که مشخص شد که استخوان فک به اندازه کافی قوی است، ریشه تیتانیوم با جراحی جاسازی می‌شود. در طول جراحی به شما یک بی‌حسی موضعی داده می‌شود تا دهان شما بی‌حس شود. حتی اگر در تمام طول عمل بیدار باشید، نمی‌توانید چیزی را احساس کنید. برای کمک به کاهش هر گونه اضطرابی که در مورد این عمل دارید، می‌توانید آرام‌بخشی را انتخاب کنید و می‌توانید در ارزیابی قبل از جراحی با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید.



برشی در لثه شما ایجاد می‌شود تا استخوان فک زیر آن نمایان شود. یک سوراخ کوچک در استخوان فک شما ایجاد می‌شود تا ریشه تیتانیوم به همان عمق ریشه دندان طبیعی وارد شود. سپس اباتمنت، پیچ داخلی که تاج شما به آن متصل می‌شود، در ریشه تیتانیوم قرار می‌گیرد. هنگامی که دندانپزشک شما لثه را به درستی قرار داد، لثه را بخیه می‌زنند تا برش بسته شود و روند بهبودی شروع شود.


جراحی کاشت یک ریشه تیتانیوم بین ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد، بنابراین به طور طبیعی هر چه تعداد ایمپلنت بیشتری را کاشته باشید، جراحی بیشتر طول می‌کشد.


توجه به این نکته ضروری است که اگر داروی آرام بخش داشته باشید، بلافاصله پس از آن نمی‌توانید رانندگی کنید. شما باید شخصی را با خود بیاورید که بتواند شما را با خیال راحت به خانه برساند.

منبع خبر :